Gemeentelijke dienst bevolking in het nieuw

Vanmorgen zijn de nieuwe loketten van de dienst Bevolking officieel geopend. Burgemeester Mark Vos verraste de eerste bezoeker met een kleine attentie. Die eer viel te beurt aan Tessa Wolfs uit Zichen. Zij kwam langs om zich te laten registreren als orgaandonor.

Drie weken is er gewerkt aan de herinrichting van de loketten van de dienst Bevolking. Die zien er voortaan moderner en frisser uit.

Mark Vos, burgemeester: "Vroeger moest je hier in de gang aan een vensterloket je vraag richten aan een medewerker van onze dienst Bevolking. Dat was niet erg bevorderlijk voor de privacy van onze burgers. Daarom hebben we als gemeentebestuur beslist om de dienst Bevolking volledig te vernieuwen. Goed voor een totale investering van 70.000 euro. Investeren in een betere dienstverlening is ook één van onze prioriteiten in het Actieplan 2020, een plan om Riemst te moderniseren tegen 2020."

De nieuwe loketten zijn efficiënter en toegankelijker ingericht. Daarnaast is er ook geïnvesteerd in een klantenbegeleidingssysteem.

Mark Vos, burgemeester: “Dit systeem moet ervoor zorgen dat we een nog betere dienstverlening kunnen aanbieden aan onze burgers. Voortaan neem je bij het binnenkomen van het gemeentehuis een ticket aan de kiosk, en vervolgens neem je plaats in de wachtruimte. Op een scherm kan je dan volgen wanneer het je beurt is en naar welk loket je je mag begeven. De burger kan dan plaatsnemen aan een bureau bij één van onze medewerkers. Dat zal in het begin even wennen zijn, maar op die manier kunnen we wel voor meer privacy zorgen.”

De Technische Dienst van de gemeente stond in voor de voorbereidende werken, het ontwerp werd opgemaakt door de dienst Ruimtelijke Ordening. Het interieur werd ingericht door het bedrijf Dassen, Belisia leverde het meubilair en Management Systems verzorgt het klantenbegeleidingssysteem.